2024.04.27, Szombat

interjú

Mit tanulhatunk az elmúlt tíz év lengyel stadionépítéseiből?

2017.02.02

Aktuális

A magyar közvélemény jelenleg eléggé egyoldalúan ítéli meg a hazai stadionépítési és -fejlesztési hullámot. Mi szétnéztünk Európában, s kiderült, van még a magyarhoz hasonló volumenű beruházássorozat, ami segíthet az építkezésekkel kapcsolatban árnyaltabb véleményt kialakítani.

Mutassuk meg élesben! – interjú Scheer Sándorral

2016.06.01

Aktuális

Három oldalról elérhetetlen építési terület, naponta megérkező 30 kamionnyi áru, földről felemelt 2400 tonnás tető és példátlanul szűk határidő. A Marketnek többek közt ezeket kell(ett) kezelnie az úszópalota építésénél, de a vezérigazgató szerint nem ez volt a legnehezebb feladat. A félig elkészült Dagály Úszókomplexumban beszélgettünk Scheer Sándorral, aki szerint egy olimpiára sokkal hatékonyabban lehet pályázni élesben kivitelezett projektekkel, mint puszta tervekkel.

Válaszolt a támadásokra az 500 milliárdnyi projektet menedzselő NFP

2016.03.24

Iparági hírek

Jelentős feladat vár az elkövetkező időszakban a Nemzeti Fejlesztési Programiroda Nonprofit Kft.-re (NFP), melynek határidőre kell előkészítenie és megvalósítania több száz beruházást a hulladékgazdálkodás, az ivóvízellátás és a szennyvízkezelés területén. A napokban a sajtóban számos találgatás jelent meg a szervezet tevékenységéről, nem a legjobb fényben beállítva az NFP által négyéves keretmegállapodásokra meghirdetett pályázatokat. A cég vezetője a bacsmegye.hu-nak adott interjúban reagált a kritikákra.

Nemes-Nagy Tibor: Az osztrák szintet célozta be a Magyar Közút

2016.02.19

Aktuális

Egy év alatt nem lehet csodát tenni egy 32 ezer kilométeres, sok helyen elavult úthálózattal, 2020-ig viszont látványos javulást vár a Magyar Közút Zrt. vezérigazgatója a kormány által megteremtett fejlesztési háttérre alapozva. Nemes-Nagy Tiborral az öt évre szóló, 401 milliárd forintos szerződés aláírása után beszélgettünk a hazai közútfejlesztés irányvonalairól.

Knáb János – Örülnék, ha a Merkbau Csoport is lehetne egyszer százéves

2015.08.22

Gazdaság

A Merkbau Csoport az elmúlt 5 évben hihetetlen nagy növekedést tudhat magáénak.

Akik társadalmi munkában növelik a GDP-t - interjú a MAÚT elnökével

2016.07.20

Aktuális

Merész állításnak tűnhet, hogy egy lényegében társadalmi munkában működtetett szervezetnek komoly hatása lehet az ország gazdasági teljesítményére. A Magyar Út- és Vasútügyi Társaság vezetőjével beszélgetve mégis eljutottunk eddig a következtetésig. Nem mindegy tehát, hogy a májusban megválasztott új elnöknek, Nyiri Szabolcsnak hogyan sikerül véghezvinnie a kulcsfontosságú újításokat a MAÚT-nál.

Pálffy Balázs: Újra a régi lendületben a Magyar Építő Zrt.!

2016.04.07

Iparági hírek

A Mátyás-templomot felújító cég jelenlegi vezetője? Így senki sem tudná, kiről van szó. „Mészáros Lőrinc leendő vejeként emlegetett fiatalember” - így viszont annál többen ismerhetik a sajtóból a Magyar Építő Zrt-t irányító Pálffy Balázst, akit kivételesen építőipari kérdésekkel kerestünk meg. Mondhatjuk, hogy rendhagyó módon, hiszen miközben folyamatosan cikkeztek róla az elmúlt évben, őt személyesen egyetlen újságíró sem kereste fel.

„Ezer euró sok embert elindítana hazafelé” – örül vagy sír az építőipar?

2016.02.26

Aktuális

Pillanatok alatt forrpontra jutott a magyar építőipar a lakástámogatási eszközök bevetése után. Viszont ahhoz hogy meg tudjon épülni az eddigieket megduplázó éves lakásmennyiség, vissza kell csábítani a szakembereket, és az éveken át halogatott fejlesztéseknek is eljött az ideje. Az ÉVOSZ kőnnyűszerkezet-építő tagozatvezetőjével beszélgettünk.

Meddig kell várnunk a környezetkímélő aszfaltozásra? – interjú Lehel Zoltánnal

2016.02.15

Aktuális

A technológia évek óta adott hozzá, a Duna Aszfalt már 2009-ben behozta az országba a LEA (Low Energy Asphalt) licencét, és két keverőtelepén is képes az előállítására. Tavalyelőtt a megfelelő jogi háttér is megszületett az energiafelhasználást és a széndioxid kibocsájtást is felére csökkentő, jobban szállítható és az egészséget is kímélő aszfalthoz. Hogy miért nem épülnek ilyen magyar utak, arról Lehel Zoltánnal, a Duna Aszfalt innovációs főmérnökével beszélgettünk.