2021.10.31
A Swietelsky Vasúttechnika a budapesti M3-as metró felújításának logisztikai központjában egyszerre több dolgot csinál: vágányokat épít át, ideiglenes közúti kapcsolatot épít, miközben folyamatosan kiszolgálja a metróépítést.
2021.10.27
SWIETELSKY Magyarország Kft. metróépítési üzletágának vezetőjének egész életét áthatotta a metróépítés iránti tisztelet és vágy.
2021.10.04
Az M3 metróvonal rendkívül korlátozott keresztmetszeti méretekkel készült el, még a SWIETELSKY Vasúttechnika speciálisan metróépítésre kifejlesztett munkavonatain is kisebb-nagyobb átalakításokat kellett végrehajtani, hogy beférjenek az alagútba.
2021.09.06
A Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák is megnyílik az utasforgalom között: az állomásokon a SWIETELSKY Építő Kft. dolgozik. Az alagutakban a Swietelsky Vasúttechnika pedig már befejezte a bal vágány cseréjét és elkezdte a jobb vágány bontását.
2021.08.11
Az M3-as metró alagút- és vágányrendszerének Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest közötti szakasza a Swietelsky Vasúttechnika Kft. munkájával újult meg. Összefoglalónkban visszatekintünk az elvégzett feladatokra, és bemutatjuk a projekt legnagyobb kihívásait.
2021.08.03
Változtatás nélkül közöljük a vállalat szerkesztőségünknek megküldött közleményét.
2021.07.26
Kilenc állomás felújításán dolgozik az M3-as metró projektjének utolsó, belvárosi ütemében a SWIETELSKY Építő Kft., most a Deák tér mellett a Ferenciek tere állomásról is részletes információkat kaptunk arról, hogy halad a munka.
2021.06.29
Nála jobban kevesen ismerhetik a 4-es és a 3-as metrókat, tervezésüknél meghatározó szerepet töltött be a villamosmérnökként végzett szakember. Tervezőként alkotónak tartja magát, aki mára különböző szakágak munkáját fogja össze.
2021.06.22
Tovább dolgozik a Swietelsky Vasúttechnika az M3-as metró felújításán. A cég élére az év elején új ügyvezetők kerültek. Mindketten igen tapasztalt szakemberek, dolgoztak már számos építőipari beruházáson, de mindkettőjüknek a vasút jelenti a szakma csúcsát. Vadkerti-Tóth Tihamérral és Vingelmann Szabolccsal, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. ügyvezetőivel beszélgettünk a kinevezésük óta eltelt fél év munkájáról, és arról, hogy mit szeretnének elérni a több mint 360 főt foglalkoztató cég élén. Mindemellett megkérdeztük őket az M3-as metró építkezéséről is az aktuális sajtóhírek kapcsán.
2021.05.31
A Swietelsky Vasúttechnika Kft. munkájával újult meg az M3-as metró északi szakasza. Most visszatekintünk az elvégzett feladatokra, és bemutatjuk a projekt legnagyobb kihívásait.
2021.05.30
A látványos ferdeliftek beépítését hamarosan több állomáson is megkezdheti a SWIETELSKY Építő Kft.
2021.04.07
A Corvin-negyednél a SWIETELSKY Építő Kft. már befejezte a mozgólépcsők elbontását és újak telepítésébe kezd.
2021.03.25
Az M3-as metrón középső szakaszának állomásairól rendszeresen tájékoztatunk a BKV Zrt. és a SWIETELSKY Építő Kft. szakembereinek segítségével. Most az óriásprojekt beruházójának projektigazgatója adott lapunknak interjút, új részletekre is rávilágítva.
2021.02.15
Közel 30 méterrel a föld alatt, a Belváros épített környezetében dolgoztak. Próbafúrások, mérések és dedikált mérnökcsapat segítségével oldotta meg a SWIETELSKY Építő Kft. a liftépítéshez szükséges feladatot.
2021.01.20
A SWIETELSKY Építő Kft. munkájának köszönhetően az állomásokon néhány motívumtól eltekintve már semmi sem idézi az egykori látványvilágot.
2021.10.30
A SWIETELSKY Építő Kft. a kilenc belvárosi metróállomás felújításánál minden apró részletre is odafigyel. Példának okáért 13 kilométernyi világítótestet szerelnek fel; több mint félszáz vízköddel oltó szivattyúval teszik biztonságosabbá, valamint 59 digitális tájékoztató táblával könnyebbé az utazást. A főszellőzőrendszer egy-egy nagyteljesítményű ventilátora pedig 3 db, 120 szobás szállodát tudna kiszolgálni. Animációnkban minderről és még több fontos és érdekes részletről tájékoztat a SWIETELSKY.
2021.10.06
A Nyugati pályaudvar metróállomás az M3-as vonal belvárosi szakaszának egyik nagyforgalmú átszállóhelye. Az állomás az M3-as metró projektjének utolsó ütemében a SWIETELSKY Építő Kft. munkájával újul meg.
2021.09.30
A Corvin-negyednél már a negyedik mozgólépcsőt szerelik, a Klinikáknál a felszínen és a föld alatt egyaránt zajlik a munka.
2021.08.30
Az Arany János utcában és a Nyugati pályaudvaron is látványosan halad a metrófelújítás. A SWIETELSKY Építő Kft. számos más feladat mellett a Nyugati pályaudvarnál megkezdte egy új lift kialakítását is az aluljáró és a felszín között.
2021.08.08
Hetente 60-80 vagon fordul meg a cég Kőér utcai telephelyén.
2021.08.03
Az M3-as metrófelújítás vágány és alagútrendszeri munkálatait végző Swietelsky Vasúttechnika és a beruházó BKV aláírta a középső szakasz munkáira vonatkozó szerződésmódosítást. A megállapodással elhárult a lehetséges jogi akadály a fejlesztés tervek szerinti megvalósítása elől.
2021.07.02
Budapest legelső metrója délen a Dunáig, északon a külső körvasútig érhet majd.
2021.06.28
Immár a középső szakasz mind a kilenc megállóján dolgozik a SWIETELSKY Építő Kft., a síneket pedig a Swietelsky Vasúttechnika Kft. modernizálja a Nagyvárad tértől a Lehel térig is.
2021.06.19
A Kálvin téri állomás az észak-déli metróvonal legmélyebben fekvő állomása, a Deák Ferenc tér mellett az M3-as vonal másik fontos átszállási kapcsolata. Az állomás a SWIETELSKY Építő Kft. munkájával újul meg.
2021.05.30
Tények a hármas metróról: amit eddig esetleg nem tudtál.
2021.04.22
A Deák téri állomás több mint 40 évig a budapesti metró egyetlen csomópontja volt, most a műemléki elemek megtartása mellett kap új köntöst. A SWIETELSKY munkájával komoly erőkkel zajlik az építkezés a felszín alatt.
2021.03.31
Az M3-as metró állomásain az utasokat kiszolgáló hálózat mintegy ötször annyi levegőt mozgat meg, mint egy hasonló méretű irodaházé, és pillanatok alatt reagál tűz esetén.
2021.03.09
Cikkünkben bemutatjuk, hogyan halad a SWIETELSKY Építő Kft. az Arany János utca, a Ferenciek tere, a Corvin-negyed és a Klinikák metróállomásokon zajló munkálatokkal.
2021.02.03
A SWIETELSKY Építő Kft. folyamatosan halad a BKV megbízásából a belvárosi metróállomások rekonstrukciójával és modernizálásával. Ennek - számos más feladat mellet - az akadálymentes közlekedés kialakítása is a része a vonal legmélyebben fekvő megállóin. A Deák Ferenc térnél ehhez a korábban tervezett, ám csak az alapozási munkákig eljutott Nemzeti Színház építkezésének visszamaradt részeit hasznosították - itt alakítottak ki liftaknát. Ezt követően fúrtak bányászati munkával alagutat a hármas metró állomásáig, ahol már ki is nyitották a falat. A alagút másodlagos szerkezete is épül már.
2020.12.29
Cikkünkben bemutatjuk milyen feladatokon dolgozik jelenleg a SWIETELSKY Építő Kft. azokon az állomásokon, melyek közül az első kettőt tavasszal, további kettőt nyáron, a legutóbbi hármat pedig november elején zárták le.