2024.11.21, Csütörtök

BKV

Hogyan lélegzik az M3-as metró és hány kilométernyi világítótesttel újulnak meg az állomások?

2021.10.30

M3-as metró

A SWIETELSKY Építő Kft. a kilenc belvárosi metróállomás felújításánál minden apró részletre is odafigyel. Példának okáért 13 kilométernyi világítótestet szerelnek fel; több mint félszáz vízköddel oltó szivattyúval teszik biztonságosabbá, valamint 59 digitális tájékoztató táblával könnyebbé az utazást. A főszellőzőrendszer egy-egy nagyteljesítményű ventilátora pedig 3 db, 120 szobás szállodát tudna kiszolgálni. Animációnkban minderről és még több fontos és érdekes részletről tájékoztat a SWIETELSKY.

M3-as metró: teljesen speciális eszközrendszerrel dolgozik a SWIETELSKY Vasúttechnika

2021.10.04

M3-as metró

Az M3 metróvonal rendkívül korlátozott keresztmetszeti méretekkel készült el, még a SWIETELSKY Vasúttechnika speciálisan metróépítésre kifejlesztett munkavonatain is kisebb-nagyobb átalakításokat kellett végrehajtani, hogy beférjenek az alagútba.

A FŐMTERV Zrt. meghatározó szerepet játszik a főváros közlekedésében az M3-as metró pótlása kapcsán is

2021.08.30

Iparági hírek

A budapesti cég tervezte a hármas metró összes szakaszának pótlását.

M3-as metrófelújítás: aláírták az alagúti munkák szerződésmódosítását

2021.08.03

M3-as metró

Az M3-as metrófelújítás vágány és alagútrendszeri munkálatait végző Swietelsky Vasúttechnika és a beruházó BKV aláírta a középső szakasz munkáira vonatkozó szerződésmódosítást. A megállapodással elhárult a lehetséges jogi akadály a fejlesztés tervek szerinti megvalósítása elől.

Látványos haladás az M3-as metrón: már a mozgólépcsőket építik be a belvárosi állomásokban

2021.06.28

M3-as metró

Immár a középső szakasz mind a kilenc megállóján dolgozik a SWIETELSKY Építő Kft., a síneket pedig a Swietelsky Vasúttechnika Kft. modernizálja a Nagyvárad tértől a Lehel térig is.

Az északi szakaszon szerzett tapasztalatok segítik a metrófelújítást

2021.05.31

Vasútfejlesztés

A Swietelsky Vasúttechnika Kft. munkájával újult meg az M3-as metró északi szakasza. Most visszatekintünk az elvégzett feladatokra, és bemutatjuk a projekt legnagyobb kihívásait.

Eddigi legfontosabb fordulatához ért az M3-as metró belvárosi felújítása

2021.05.30

M3-as metró

A látványos ferdeliftek beépítését hamarosan több állomáson is megkezdheti a SWIETELSKY Építő Kft.

Az ötszintes fővárosi metrócsomópont letisztult arculattal újul meg a föld alatt

2021.04.22

M3-as metró

A Deák téri állomás több mint 40 évig a budapesti metró egyetlen csomópontja volt, most a műemléki elemek megtartása mellett kap új köntöst. A SWIETELSKY munkájával komoly erőkkel zajlik az építkezés a felszín alatt.

Nincs megállás, ezek a munkák zajlanak a föld alatt az M3-as metró vonalán

2021.03.09

M3-as metró

Cikkünkben bemutatjuk, hogyan halad a SWIETELSKY Építő Kft. az Arany János utca, a Ferenciek tere, a Corvin-negyed és a Klinikák metróállomásokon zajló munkálatokkal.

Áttöréssel érte át az M3-as állomását a Deák téren az új alagút - videó

2021.02.03

A SWIETELSKY Építő Kft. folyamatosan halad a BKV megbízásából a belvárosi metróállomások rekonstrukciójával és modernizálásával. Ennek - számos más feladat mellet - az akadálymentes közlekedés kialakítása is a része a vonal legmélyebben fekvő megállóin. A Deák Ferenc térnél ehhez a korábban tervezett, ám csak az alapozási munkákig eljutott Nemzeti Színház építkezésének visszamaradt részeit hasznosították - itt alakítottak ki liftaknát. Ezt követően fúrtak bányászati munkával alagutat a hármas metró állomásáig, ahol már ki is nyitották a falat. A alagút másodlagos szerkezete is épül már.

Budai fonódó villamos: újabb szakaszba lépett a megvalósítás

2020.12.28

Mi épül?

A fonódó villamosról át lehet majd szállni az 1-es villamosra, a Budafoki úti buszokra és a Déli Körvasút új Nádorkert megállójában az elővárosi vonatokra.

Átadták a pesti fonódó villamoshálózat első elemét

2020.11.06

Vasútfejlesztés

A Haller delta projekt során új vágánypár létesült a Haller utca és a Soroksári út között észak-pesti irányba.

Nyugati pályaudvar: ferdelifttel újul meg az idén 40 éves csomópont

2021.10.06

M3-as metró

A Nyugati pályaudvar metróállomás az M3-as vonal belvárosi szakaszának egyik nagyforgalmú átszállóhelye. Az állomás az M3-as metró projektjének utolsó ütemében a SWIETELSKY Építő Kft. munkájával újul meg.

M3-as metró: már a Nyugatinál is épülnek az új mozgólépcsők - galéria

2021.08.30

M3-as metró

Az Arany János utcában és a Nyugati pályaudvaron is látványosan halad a metrófelújítás. A SWIETELSKY Építő Kft. számos más feladat mellett a Nyugati pályaudvarnál megkezdte egy új lift kialakítását is az aluljáró és a felszín között.

Így működik az M3-as metró állomásait felújító SWIETELSKY Építő Kft. logisztikai bázisa Kőbánya-Kispest mellett

2021.08.08

M3-as metró

Hetente 60-80 vagon fordul meg a cég Kőér utcai telephelyén.

M3-as metró: a Deák tér új gyalogos alagútján látványosan halad a munka

2021.07.26

M3-as metró

Kilenc állomás felújításán dolgozik az M3-as metró projektjének utolsó, belvárosi ütemében a SWIETELSKY Építő Kft., most a Deák tér mellett a Ferenciek tere állomásról is részletes információkat kaptunk arról, hogy halad a munka.

Kálvin tér: ferdelifttel éled újjá egy megálló, ahol metróvonalak keresztezik egymást

2021.06.19

M3-as metró

A Kálvin téri állomás az észak-déli metróvonal legmélyebben fekvő állomása, a Deák Ferenc tér mellett az M3-as vonal másik fontos átszállási kapcsolata. Az állomás a SWIETELSKY Építő Kft. munkájával újul meg.

Van olyan tér, ahol közel 30 méterrel a felszín alatt van az M3-as metró peronja, de melyik az?

2021.05.30

Tények a hármas metróról: amit eddig esetleg nem tudtál.

M3-as metró: szinte egyedülálló megoldással, ferdeliftes felvonókkal bővülnek a belvárosi állomások

2021.05.15

M3-as metró

A fővárosi metrófelújítás során a SWIETELSKY Építő Kft. egészen különleges módszerrel oldja meg azt, hogy a mozgólépcsők lejtaknáján keresztül akadálymentesen elérhető legyen számos állomás.

Corvin-negyed, Semmelweis Klinikák, Kálvin tér: ezek a munkák zajlanak az M3-as metró három állomásán

2021.04.07

M3-as metró

A Corvin-negyednél a SWIETELSKY Építő Kft. már befejezte a mozgólépcsők elbontását és újak telepítésébe kezd.

Különleges kihívás volt az M3-as újonnan épülő alagútját összekapcsolni a Deák téri peronnal – háttér videónkhoz

2021.02.15

M3-as metró

Közel 30 méterrel a föld alatt, a Belváros épített környezetében dolgoztak. Próbafúrások, mérések és dedikált mérnökcsapat segítségével oldotta meg a SWIETELSKY Építő Kft. a liftépítéshez szükséges feladatot.

21. századi innováció az M3-as metrón - így halad hét megálló rekonstrukciója

2020.12.29

M3-as metró

Cikkünkben bemutatjuk milyen feladatokon dolgozik jelenleg a SWIETELSKY Építő Kft. azokon az állomásokon, melyek közül az első kettőt tavasszal, további kettőt nyáron, a legutóbbi hármat pedig november elején zárták le.

Tervezői bravúrral valósult meg a pesti fonódó villamoshálózat első eleme

2020.11.25

Mi épül?

Számos kihívással szembesültek a kivitelező mellett a Főmterv szakemberei a Haller delta projekt során. A tervezés során figyelmet fordítottak a forgalomirányítás, a villamos vágányok és a felsővezetékek, a közművek és a közút kialakítására. Emellett megoldották a forgalomirányítást, biztonságosan kialakították a deltavágányokat és a közutat, és ügyeltek az út alatt húzódó számos távközlési és elektromos kábelre is. Mindezt egy budapesti szinten is nehéz közműadottságokkal és nagy közúti forgalommal rendelkező helyszínen.

Több mint 100 fős csapat dolgozott az M3-as metró rekonstrukció tervezésén

2020.10.30

Vasútfejlesztés

A jelentős fővárosi közlekedésfejlesztés folyamatos egyeztetések mellett, számos szakág összehangolt munkájával valósult meg.